آنچه بیماران دیالیزی باید بدانند
مطالب وبلاگ صرفا آموزشی می باشد(ثبت شده در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی)(بیمارستان شهید مدرس)
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: مجتبی مهرابی - جمعه ۳٠ خرداد ۱۳٩۳

 

استفاده از پروتئین یکی از بهترین راه های تقویتی مو است اما در کنار آن باید استفاده از شانه استاندارد را نیز در ذهن داشته باشید که می تواند حتی به تقویت ریشه موی شما کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موهای سالم همیشه یکی از آرزوهای هر انسانی بوده است. ما همیشه تمام تلاش خودمان را می کنیم تا مبادا دچار ریزش مو یا مشکلاتی از این دسته شویم. در کنار سلامت مو درخشانی آن نیز بسیار مهم است. راه های مختلفی برای درخشان کردن مو وجود دارد که مهمترین آن خوردن خوراکی های مقوی است اما درکنار خوراکی باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید.

پروتئین را فراموش نکنید


 خوردن موادی مانند ماهی، تخم مرغ و لوبیا می تواند گزینه خوبی برای درخشان و محکم شدن موها باشد. بسیاری از پزشکان امگا-3 را به عنوان بهترین گزینه برای تقویت مو می دانند که با خوردن ماهی زیاد به دست میاد.

آب سرد را فراموش کنید


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری آن را انجام می دهند استفاده از آب سرد برای شستن موهاست. آب سرد باعث می شود تا راه رسیدن هوا به مو بسته گردد. همچنین شستن مو با آب سرد باعث شکنندگی آن ها می شود پس بهتر است همیشه در گرم ترین شرایط نیز از آب ولرم استفاده کنید. شست و شو با آب سرد باعث میشود تا هنگام خشک کردن نیز بسیاری از موهای شما بریزد.

شانه کردن درست

درست شانه زدن مو از شست شوی هر روزه آن نیز مهمتر است. هنگام شانه کردن مو دقت داشته باشید که باید از شانه هایی استفاده کنید که دانه های نرم داشته باشد. دانه های شانه می تواند باعث تقویت مو نیز شود ولی اگراز شانه های غیر استاندارد استفاده کنید ریشه مو آسیب می بیند و ضعیف می شود. همیشه دقت داشته باشید شانه ای که از آن استفاده می کند بهتر است پوست سر شما را ماساژ دهد.

اتو، ژل و تافت ممنوع

مو همیشه دشمنانی نیز داشته است که هر کدام به نوعی موها را از ریشه از بین می برند. بزرگترین دشمنان مو ژل، تافت و اتوی مو است. برای آنکه موهای خود را درست کنید به هیچ عنوان تافت و ژل را در ذهن نیاورید. همچنین اتوهای مو تنها موی شما را شکننده و آسیب پذیر می کنند.

 

نویسنده: مجتبی مهرابی - جمعه ۳٠ خرداد ۱۳٩۳

 

افرادی که آمادگی جسمانی پایین تری دارند و تناسب اندام آنها کمتر است، حافظه ضعیف‌تری دارند.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید نشان داده است که انجام ورزش هوازی بر حافظه تاثیر می‌گذارد.

محققان دانشگاه میشیگان با بررسی 75 دانشجو به مدت دو روز دریافتند افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، کمتر اطلاعات دریافتی را به یاد می‌آورند.

کیمبرلی فن، استاد روانشناس از این دانشگاه می‌گوید : یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، بیشتر حافظه خود را از دست می‌دهند.

این مطالعات به صورت آنلاین در مجله "علم اعصاب" منتشر شد. پیش از این ارتباط بین حافظه و آمادگی جسمانی در بین کودکان مورد بررسی قرار گرفته بود،‌ زیرا مغز کودکان هم‌چنان در حال رشد است.

در این مطالعات حافظه طولانی مدت دانشجویان آزمایش شد. حافظ طولانی مدت به معنی به یاد آوردن بیش از 30 ثانیه قبل است.

آمادگی هوازی با اندازه گیری میزان اکسیژن مصرفی، وزن، چربی بدن ، سن و جنسیت مشخص می‌شود.

بسیاری از دانشجویان مورد بررسی تناسب اندام خوبی نداشتند و به همین ترتیب حافظه آنها نیز ضعیف‌تر از افراد آماده‌تر بود.

نویسنده: مجتبی مهرابی - جمعه ۳٠ خرداد ۱۳٩۳

 

افرادی که آمادگی جسمانی پایین تری دارند و تناسب اندام آنها کمتر است، حافظه ضعیف‌تری دارند.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید نشان داده است که انجام ورزش هوازی بر حافظه تاثیر می‌گذارد.

محققان دانشگاه میشیگان با بررسی 75 دانشجو به مدت دو روز دریافتند افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، کمتر اطلاعات دریافتی را به یاد می‌آورند.

کیمبرلی فن، استاد روانشناس از این دانشگاه می‌گوید : یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، بیشتر حافظه خود را از دست می‌دهند.

این مطالعات به صورت آنلاین در مجله "علم اعصاب" منتشر شد. پیش از این ارتباط بین حافظه و آمادگی جسمانی در بین کودکان مورد بررسی قرار گرفته بود،‌ زیرا مغز کودکان هم‌چنان در حال رشد است.

در این مطالعات حافظه طولانی مدت دانشجویان آزمایش شد. حافظ طولانی مدت به معنی به یاد آوردن بیش از 30 ثانیه قبل است.

آمادگی هوازی با اندازه گیری میزان اکسیژن مصرفی، وزن، چربی بدن ، سن و جنسیت مشخص می‌شود.

بسیاری از دانشجویان مورد بررسی تناسب اندام خوبی نداشتند و به همین ترتیب حافظه آنها نیز ضعیف‌تر از افراد آماده‌تر بود.

نویسنده: مجتبی مهرابی - جمعه ۳٠ خرداد ۱۳٩۳

 

افرادی که آمادگی جسمانی پایین تری دارند و تناسب اندام آنها کمتر است، حافظه ضعیف‌تری دارند.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید نشان داده است که انجام ورزش هوازی بر حافظه تاثیر می‌گذارد.

محققان دانشگاه میشیگان با بررسی 75 دانشجو به مدت دو روز دریافتند افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، کمتر اطلاعات دریافتی را به یاد می‌آورند.

کیمبرلی فن، استاد روانشناس از این دانشگاه می‌گوید : یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که آمادگی جسمانی کمتری دارند، بیشتر حافظه خود را از دست می‌دهند.

این مطالعات به صورت آنلاین در مجله "علم اعصاب" منتشر شد. پیش از این ارتباط بین حافظه و آمادگی جسمانی در بین کودکان مورد بررسی قرار گرفته بود،‌ زیرا مغز کودکان هم‌چنان در حال رشد است.

در این مطالعات حافظه طولانی مدت دانشجویان آزمایش شد. حافظ طولانی مدت به معنی به یاد آوردن بیش از 30 ثانیه قبل است.

آمادگی هوازی با اندازه گیری میزان اکسیژن مصرفی، وزن، چربی بدن ، سن و جنسیت مشخص می‌شود.

بسیاری از دانشجویان مورد بررسی تناسب اندام خوبی نداشتند و به همین ترتیب حافظه آنها نیز ضعیف‌تر از افراد آماده‌تر بود.

نویسنده: مجتبی مهرابی - جمعه ۳٠ خرداد ۱۳٩۳

همه ما با واژه «فشارخون» آشنایی داریم و می‌دانیم که فشار خون بالا چه آسیب‌هایی به بدن وارد می‌کند، اما شاید درمورد روش صحیح اندازه‌گیری آن اطلاعات کافی نداشته باشیم. اگر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید حتما یک دستگاه دیجیتال یا جیوه‌ای فشارخون در خانه داشته باشید و هر چند وقت یک بار فشار خون خود را با آن اندازه بگیرید. اما آیا می‌دانید قبل از گرفتن فشار چه کارهایی را نباید انجام دهید و هنگام اندازه‌گیری آن باید در چه حالتی قرار بگیرید؟ آیا می‌دانید فشارخون طبیعی برای شما چقدر است و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟



ادامه مطلب ...
نویسنده: مجتبی مهرابی - جمعه ۳٠ خرداد ۱۳٩۳

ثابت شده است که سویا در کاهش التهاب مفاصل بسیار موثر است. از سوی دیگر این دسته افراد باید مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانند و در مقابل از مصرف غذاهای چرب، سرخ کردنی ها، شکر و نمک پرهیز کنند.

آیا تاکنون به این مساله توجه کرده‌اید که افراد چاق، بیشتر به آرتروز و التهاب و درد عضلانی مبتلا می‌شوند؟ می‌دانید چرا؟

وزن زیاد منجر به وارد شدن فشار زیادی بر مفاصل بدن می شود؛ چنین فشاری به دنبال خود التهاب مفاصل و آسیب دیدگی غضروف ها را همراه می آورد. با از بین رفتن غضروف ها استخوان ها به هم نزدیک و بر هم ساییده می شوند که حاصل آن، احساس درد شدید و ناتوان کننده است که بیشتر در ناحیه زانو، کمر و لگن اتفاق می افتد


ادامه مطلب ...
مطالب قدیمی تر »
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User